Routewerk zandswitchbackklim Roode Beekroute
Door de recente droogte en vervolgens regenval waren er grote hoogteverschillen ontstaan in de zandswitchbackklim op de Roode Beekroute. Deze zijn hersteld door onze routecrew. Verder zijn er op diverse plekken snoeiwerkzaamheden verricht.
Door de recente droogte en vervolgens regenval waren er grote hoogteverschillen ontstaan in de zandswitchbackklim op de Roode Beekroute. Deze zijn hersteld door onze routecrew.
Verder zijn er op diverse plekken snoeiwerkzaamheden verricht.
Opletten bij oversteken trottoir Hoogenboschweg Roode Beekroute
Na klachten van voetgangers verzoeken wij alle rijders van de Roode Beekroute goed op te letten en snelheid te minderen bij het oversteken van het trottoir van de Hoogenboschweg op de Roode Beekroute. De uitrit van de trail is door snoeiwerk overzichtelijker gemaakt waardoor rijders voetgangers beter kunnen waarnemen en de snelheid kunnen aanpassen. Als…
Na klachten van voetgangers verzoeken wij alle rijders van de Roode Beekroute goed op te letten en snelheid te minderen bij het oversteken van het trottoir van de Hoogenboschweg op de Roode Beekroute. De uitrit van de trail is door snoeiwerk overzichtelijker gemaakt waardoor rijders voetgangers beter kunnen waarnemen en de snelheid kunnen aanpassen. Als we meer klachten krijgen moeten we de situatie verder aanpassen.
Verzoek aan L200 rijders: Mijd de Brunssummerheide!
Helaas hebben we vernomen dat afgelopen vrijdag de L200 route is opengesteld. Als lokale MTB vereniging die een groot deel van het traject waarvan L200 gebruik maakt heeft ontwikkeld en onderhoud, dragen we dit soort initiatieven graag een warm hart toe. In de MTB sport zijn we helaas meer en meer afhankelijk van de ruimte…
Helaas hebben we vernomen dat afgelopen vrijdag de L200 route is opengesteld. Als lokale MTB vereniging die een groot deel van het traject waarvan L200 gebruik maakt heeft ontwikkeld en onderhoud, dragen we dit soort initiatieven graag een warm hart toe. In de MTB sport zijn we helaas meer en meer afhankelijk van de ruimte die we krijgen van onze omgeving. Wat wij daarom niet steunen is dat voor initiatieven die de recreatiedruk vergroten, zoals L200, wordt gekozen voor een heel kwetsbaar gebied dat reeds een enorm hoge recreatiedruk kent, zoals onze Brunssummerheide.
Voor de L200 route over de Brunssummerheide is door de grondbeheerder een tijdelijke toestemming verleend die zal worden geëvalueerd. Deze evaluatie willen wij als lokale MTB vereniging en beheerders van de reeds langer bestaande MTB route op de Brunssummerheide NIET. Het toevoegen van L200 op deze plek die al een zeer grote recreatiedruk kent vinden wij onnodig en onverantwoord.
Deze zorgen hebben wij geuit naar de organisatie van L200 en Mountainbike Ontwikkeling Zuid-Limburg, maar zijn daarin niet gehoord.
Daarom doen we nu deze uitdrukkelijke oproep richting de rijders van L200 om op de Brunssummerheide zeer veel rekening te houden met de omgeving en andere recreanten, bij het passeren van andere recreanten snelheid te minderen en op de Brunssummerheide te kiezen voor de verharde fietspaden of deze lus volledig over te slaan en zo de route rondom de Brunssummerheide te behouden als lokale openbare sportfaciliteit.
Daarnaast hebben wij gezien de teleurstellende houding van MOZL in de ontwikkeling van L200 alle banden met MOZL verbroken.
We rekenen op het begrip van alle L200 deelnemers en wensen hen succes met hun uitdaging.